Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Saturday, June 14, 2008

Majoriti Tidak Setuju Lanjut Usia Perkhidmatan

Ura-ura dan telah menjadi suatu ketentuan, usia perkhidmatan dari 55 tahun dilanjut ke 58 tahun, tidak terkecuali para guru, mereka diminta membuat pilihan. Dalam sesi soal selidik yang dijalankan oleh ppdhl.net, saya melihat jawapan seperti di atas. Sebanayk 76.3% para pendidik tak setuju.
Sekarang ni pun kita dengar sebenarnya, guru ni kalau pencennya lagi 2 tahun, dia akan berkata, kalau boleh tahun depan terus aku nak pencen. Kerja guru mencabar....kena banyak bersabar...dengan ibu bapa, dengan murid,dengan pengusaha bas, perlukan suara kuat bila bercakap,perlu ketegasan dengan anak-anak, perlu tenaga dalam yang lebih. Nah, kalau dah usia 54 tahun, manalah larat lagi nak buat semua tu kecuali orang-orang yang maintain je Tuhan bagi kelebihan seperti itu.
Lagi pun, kita bagi pada orang baru untuk berkhidmat, tambahan lagi, peluang pekerjaan sekarang ni semakin mengecil.Tak gitu...

1 comments:

hm..memang ada kebenarannya dgn kenyataan sdr sham. dlm mhadapi cabaran hebat pendidikan masa kini, tentu sekali tenaga seusia itu (50an) amat payah menangani segala hujan ujian yang merembes! meskipun dengan payung ketabahan, namun sampai bila ia mampu bertahan..? secara peribadi, saya yg berumur ptengahan 40an, pun turut rasa tergugah berdepan ujian mendatang. tambahan pula dlm usia ini, kesihatan juga tdk sebaik dulu..

Post a Comment