Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Monday, December 15, 2008

Oh Tuhan : Kisah 2 Bayi

Terkejut rasanya hati ini bila menatap akhbar KOSMO! mengenai kes pembuangan bayi yang masih lagi melanda negara walaupun dah banyak kempen dan pemantauan dibuat oleh kerajaan terhadap perkara ini...Hari ini(15 Disember 08),KOSMO! melaporkan bahawa seorang suri rumah terkejut apabila menemui seorang bayi lelaki baru lahir sedang menghisap ibu jari tangan kanannya dalam mangkuk tandas di sebuah pasar di Kampung Tradisi, Sintok pada hari kelmarin. demikian petikan dalam tranungkite.net.
Sebenarnya saya begitu ngeri pabila 2 tiga hari lepas mendapat foto dibawah ini. Ibunya mati digilis keretapi, ndak tau sebab apa, tapi anaknya tercampak keluar dan masih hidup. Di sini pengirim mengucapkan rasa HEBAT-Nya Tuhan. Maha AgungNya Dia dengan KemahuanNya.
Dan Aku menjadikan bagi Kamu pendengaran, dan mata dan hati, tetapi sedikit sahaja antara kamu yang bersyukur. As-Sajdah

10 comments:

Salam...

"sesungguhnya rahmat Allah meliputi sesiapa yg tulus mengabdikan diri kpd-NYA..

nikmat-NYA utk disyukuri, bukan diingkari..

-bayi yg dibuang itu, biarpun tdk diketahui asal usulnya, berhak hidup spt insan lain.
alangkah kejinya 'si pembuang' itu..

-bayi yg ibunya 'pergi selama2' itu, smga mjadi anak yg soleh..

(*tersentuh tatkala mbaca entri anta syeikh..)

AziS said...

saalm ziarah...dahsyat yer dunia sekarang ni

terima kasih atas masukan saudara semua, begini lah dunia akhir zaman yang kita diami ini.

Mmg ngeri....tapi itulah kuasa Allah

Mmg ngeri..tapi itulah kekuasaan Allah

Apehal laaa buang-buang anak ni.. Ingat senang ke nak dapat anak!!!!!! grrrrr... ((marah))

saya sokong norainiamran, anak bukan benda yang boleh dibuat macam kek,Dr Fadhilah Kamsah sendiri berkata. beliau berkahwin hingga 6 tahun, baru dapat anak, berhempas pulas siang dan malam (berdoa laa..) untuk mendapatkan anak, tak dapat2 jugak. akhirnya tahun ke 7 baru dapat.

Post a Comment