Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Wednesday, January 14, 2009

Phoenix Island

Lokasi kali ini ke Pulau Phoenix. Setelah naik bas hampir 2 jam. kami tiba di Pelabuhan, dan kemudian menaiki kapal ke sebuah pulau. Naik bot pun sloe jugak. sentimental rock. Macam naik bas tadi jugak. Alahai...suami Acu datang ke ke depan, nak tengok meter bas tu, berapa km la dia orang bawak. Saya perhati dari tadi memang tak lebih 60km sejam.
Suasana dalam kapal pelancung Vietnam. En.Tom adalah pemandu pelancung kami hari ini. Dia fasih berbahasa Inggeris, manakala yang lain semua kurang ngerti BI.
Ini tempat membuat keropok, dari beras dan kelapa. Rangut. Sepelastik 5000 Dong. Kemudian kami dibawa ke sebuah gerai untuk jamuan. Dia hidang ikan kaloi. Wah besarnya. Yang lain kami tak makan, tengok je... Mereka buat macam popia, dalam tu diletaknya sayur, timun, ikan kaloi. tapi kuahnya lain macam rasanya. Eee....cukup je sekali cuba. Santan di ayak untuk dijadikan keropok.
Kami kemudian naik kereta kuda ke lokasi yang lain. Wau ..best nyer naik perahu...lama tak ngayuh... Kami berada di Sungai Mekong yang lebih kecil. Satu sampan boleh muat hanya 4 orang. 11 sampan kami guna untuk angkut semuanya. ...lumba... Dah sampai ke bot yang besar...ambik la gambar aiii.. ...tiba ke Pelabuhan awal...