Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Thursday, July 16, 2009

Alahai Bebudak Zaman Sekarang

CEKIK KAWAN. Hmmmm, nasib baik ada guru yang ternampak. Kalau tidak boleh meninggal seorang murid SK Bangi. Gara-gara terjadi ejek mengejek, kerana timbul perasaan amarah, lalu dicekiknya kawan satu lagi.

Tidak dapat dipastikan dari mana tindakan ini ditiru, namun tahun ini sahaja, 2 kes sebegini dapat dikesan.


SUNTIKAN PCG. Ada yang gembira, dan ada yang ketakutan, begitulah reaksi beberapa orang murid dilihat sewaktu berdepan dengan situasi yang mencemaskan. Mereka ialah dari tahun 6, hari ini terpaksa menerima suntikan sebelah bahu kiri.

Baru semalam murid tahun satu kena suntik kiri dan kanan. Kelihatan murid-murid lelaki tahun satu yang menangis.

Sebenarnya yang kelihatan gembira pun sedang menyembunyi ketakutan. Sakit tak? Tanya yang belum siap. Tak lah, sikit je, macam semut gigit. Begitu beredar seorang murid perempuan, keluar lagi yang lain, sakit tak? Sakiittttt...jawabnya, aduh cikgu, macam mana ni, seorang jawab sakit, seorang jawab tak sakit.

Dalam pada itu, SKB juga menerima ramai guru praktikum kali ini dari beberapa buah maktab. Ini adalah sebahagian guru perempuan yang sempat disnap. Guru lelaki pun ada. Diharap mereka pun dapat mendaftarkan diri untuk sama-sama memeriahkan laman web SK Bangi ini.


bMAIN BASIKAL. Waktu rehat, ada pelajar terlepas bermain sampai ke lokasi parkir basikal murid. Apa yang terjadi ini adalah sangat mendukacitakan. Tuan punya basikal datang bertanya, cikgu, kenapa basikal saya ada kat sini? Termenung panjang dia melihat tempat duduknya sudahpun patah dan tercabut.

Rupanya murid dari kelas lain yang bermain basikal ini. Tindakan terpaksa di ambil untuk memberi keadilan kepada mangsa.