Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Friday, August 28, 2009

Ramadhan Bulan Pemantapan

Jika Sya'ban hadir untuk mengantar buku rekod kita semua selama setahun kepada Tuhan, maka begitu perginya Sya'ban, datangnya Ramadhan.
Ramadhan adalah bulan memperkuatkan lagi, menambah, memantap ibadah kita di permulaan 15 Syaban. Kita jaga buku rekod yang baru agar tidak tercalit sedikitpun. Masuk Ramadhan kita hiasi lagi buku itu dengan pelbagai amalan. Begitulah kira-kira untuk pemahaman secara kasar kepada umum.
Apalagi, hadirnya Ramadhan, Tuhan menjanjikan keampunan dan kebebasan dari api neraka. Di pagi lebaran, muslimin dan mukminin, seakan seperti anak yang baru lahir (secara majazi) akan terhapus semua dosa-dosa. Jangan bikin dan tambahn dosa baru lagi ya.
Terima Kasih tuhan kerana hadirnya Ramadhan, tanpa Ramadhan mana mungkin manusia akan menjalani ibadah puasa selama sebulan penuh. Mana mungkin juga insan yang kuat sanggup bangun untuk meneruskan malamnya dengan terawikh. Semuanya lantaran hadirnya Ramadhan. Selamat Berpuasa, puasa lahir dan anggota tubuh, mulut, telinga dan semuanya dari salah sengaja dan tidak, semoga kita di upgrade ke puasa orang2 khawas.