Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Sunday, January 31, 2010

Lucu Dalam Menyentuh Hati


Ndak ada Persatuan Bapak-bapak Tunggal. Yang ada hanya Persatuan Ibu-ibu Tunggal. Kerana kaum bapak, akan pergi lebih dulu dari ibu-ibu semua. Justeru, hormatinya kaum lelaki, kerana mereka akan pergi dulu. Berikut sedutan ceramah saya tadi di Auditorium Hospital Sungai Buloh yang mengundang ketawa ibu-ibu dan hadirin. Sedangkan sebab hadirin ketawa dan tersenyum tidak dapat dipastikan satu-persatu.

Sayangnya, kesempatan hanya setengah jam berbaki. Tambahan lagi, saya belum berpengalaman mengguna komputer meja yang tidak diketahui tidak mempunyai perisian Quick Time dan FLV. Maka banyak juga audio dan video yang menarik, terpaksa saya skip. Sayang kan.

Oleh kerana ini adalah hari mesyuarat PIBG, maka amatlah patut diberikan waktu dan ruang yang secukupnya untuk pemegang jawatan penting dalam sekolah membuat keputusan dengan tenang, adil dan saksama.

Dalam ceramah ringkas tadi, ada yang tergelak, ketawa spontan mereka menambah semangat narasumber serta menambah akrab antara penceramah dan audien. Walhal dalam ceramah tadi, saya ingin mencuit sanubari hadirin yang paling dalam, agar mengerti bahawa hidup ini sementara cuma, tak lebih dari itu, justeru, kita perlu membuat persiapan untuk tinggal dunia ini. Semua orang, tak mengira bangsa dan warna kulit, anda pasti akan ke sana jua. Percaya atau tidak? Silakan mencubanya..

Antara sumber kejayaan dalam hidup ini adalah anak-anak kita. Kita perlu persiapkan mereka agar berjaya dunia wal akhirah. Salah satu kejayaan adalah, berjaya menjadi hamba Allah yang taat dan patuh padaNya. Ndak ada apa-apa maknya kekayaan, jikalau anda tidak menyembah tuhan.

Ucapan Dato YDP yang membuka gelanggang juga sarat dengan makna. Diselitnya motivasi, dicubitnya keangguhan, dibangunkan semangat berjuang untuk anak bangsa, apalagi untuk anak-anak sendiri di SK Sungai Buloh.

Ramai ibu bapa yang tak boleh bayar itu dan ini, termasuk membayar kelas tuisyen anjuran PIBG yang terlalu murah, tetapi membayar ASTRO, ndak pernah miss.

Carilah alasan untuk berjaya..



1 comments:

Norish @ Afraima said...

salam

Post a Comment