Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Sunday, January 29, 2012

Kilometer 183 : Sepatu yang Tertinggal

Ini kisah tertinggal sebelah selipar oleh mak cik ini boleh dijadikan satu bahan untuk renungan sebelum kita dibawa kembali menghadapNya. Di kilometer 183, arah dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur, tepatnya di Stesen Minyak Shell bersebelahan RnR Gua Musang, ketika saya memarkir kenderaan untuk menunaikan solat jamak. 

Terpandang lah akan selipar yang agak-agaknya tidaklah murah sangat, mahal pun tidak. Mungkin dalam RM50.00 ke RM60.00 gitu. Pastinya selipar perempuan yang tertinggal ini, gara-gara dia hendak naik kereta menuju ke Kuala Lumpur, tau-tau hanya kaki yang naik, malahan seliparnya yang tertinggal dek kecuaian dirinya.

Apakah yang akan mak cik ini berkata-kata pada dirinya sendiri sewaktu dia tiba di Kuala Lumpur (Destinasinya) nanti, lalu ketika ingin turun, tiba-tiba dia dapati sebelah seliparnya tidak ada dalam keretanya.

Mungkin beberapa kalimat 'kesal' keluar dari mulutnya, mungkin juga rasa geram kerana terpaksa membuat dirinya susah untuk berjalan dan sebagainya, untuk membuat 'u turn' mengambil semula selipar itu, nampaknya sudah jauh sangat, padahal ianya masih boleh di ambil, kemungkinan besar selipar itu masih ada di stesen minyak.

Moral

Kalau mak cik ini merasa kesal setelah sampau ke destinasinya,