Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Saturday, June 09, 2012

Beratnya Solat

Salam Motivasi Hujung Minggu,

Apa khabar semua, cuti panjang kata orang bila balik kampung macam balik raya. Nak-nak menghala ke Timur. Maklum jalannya tak ada HighWay. Jalannya masya Allah jem.Pernah waktu balik ke Kuala Lumpur, saya melalui jalan Gua Musang kemudian Cameron Highland, turunnya di Simpang Pulai...wah...jalannya dah penuh kenderaan.

Tempat berhenti pula tiada tempat solat. Nama je Negara Islam. Tempat berhenti tak ada tempat solat khusus. Tempat makan dan buang air ada pulak. Nampak sangat penting makan dan buang tu kan. Urusan solat? Masing-masing.... Bagi yang iman nipis....alahai...kebarailah solat dia tu. Macam-macam alasan la, nak jamak lah, nanti la, seluar kotor lah.Padahal.... tahu ke dia, apakah umur nya akan tersisa lagi untuk akan datang. Itulah orang iman nipis.Rasa macam usia dia panjang.Tak sedar umur ini, bila-bila masa boleh dijemput tuhan.

Ada orang tengah main badminton, tengah main bola, tengah tengok TV... tau-tau...hilang nyawanya.

Sesungguhnya Solat itu Berat untuk dikerjakan... kecuali oleh orang-orang yang khusyu' hatinya.

Barangsiapa meninggal solat secara sengaja, maka dia telah kufur terang-terangan. dan 

Ananymos :  Maafkan saya, saya rasa hairan bin pelik mcmana saudara boleh x jumpa tempat sholat khusu.sedangkan saya bertahun lalu tempat tersebut sentiasa ada terjumpa tempat sholat.malah klu saya berhenti tempat sholat lah yang utama saya tuju.mungkin saudara salah parking kot...