Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Saturday, June 16, 2012

Ketahuilah Saudaraku Tentang Neraka

Saudara, kita perlu belajar tentang apa itu neraka, sebagaimana kita juga perlu tahu bagaimana itu bentuk syurga.Kerana mengetahui neraka dan siksaan akan membuat kita lebih takut hendaknya dan lebih menjauhinya dengan memperbanyak amal ibadah.

Lantaran sakitnya azab yang sangat luar biasa terpaksa ditanggung oleh ahli neraka, mereka memohon agar mereka dimatikan.Setelah seribu tahun, penjaga neraka itu berkata :"Kalian akan tetap di neraka".Lalu seribu tahun berikutnya, pendosa itu berdoa kepada Allah."Cabutlah nyawa kami, kasihanilah kami, dan bebaskan kami dari siksaan yang tak tertanggungkan ini".Seribu tahun kemudian Allah Taala berkata. "Diamlah kalian dan jangan memohon belas kasihKu, kalian telah dikutuk selamanya".Kemudian mereka berucap satu sama lain."Biarlah kita bersabar, kerana kesabaran akan berbuah manis".

Mereka terus berdoa kepada Allah selama seribu tahun dengan kesedihan dan kekhusyukkan yang teramat sangat. Hasilnya sia-sia belaka.Akhirnya ketika semua harapan telah pupus, mereka kembali berkata satu sama lain. "Kesabaran sama saja bagi kita.Tidak ada penyelamat bagi kita". Mereka kemudian kembali merasakan penderitaan panjangnya. Bentuk badan mereka akan rusak dan menjadi (seperti) anjing, keledai, monyet,serigala, ular dan segala jenis binatang atau makhluk lainnya. Begitulah gambaran situasi orang-orang kafir, orang-orang yang kufur pada hari kiamat.