Navigation

Meat with Onions and Tomatos


$25.95



Shrimps with Tomatos and Avocados


$17.95



Vanila Ice-Cream and Pancakes


$13.95


Powered by Blogger.

Blog Archive

Labels

About

Blog Archive

Al-Hidayah

Selamat Datang ke Blog Norish77
Rujuk http://produkprs.blogspot.com
Pada tahun 2009 Terima Anugerah Guru Bimbingan Cemerlang Daerah Hulu Langat

Blogger news


widgeo
Ribuan Buku berada disini
Klik Sini

Blogroll

Blogger templates

Saturday, August 25, 2012

Hantu Tak Ada Kerja

Assalamualaikum, apa khabar anda semua, setelah berpuasa sebulan, amacam? Cuba tengok perut, design terkini anda hari raya pertama, cantikkan? Tapi awas...jika tidak dijaga, kelestariannya bakal hilang. Jangan-jangan Syawal menculik kecantikan body anda.Hehe. Makanya dikatakan puasa itu menambah sihat. Nampak macam kurus je...Ye lah...Itu lah Sihat..Cuba gemuk-gemuk sikit, ops..maaf, bukan gumuk sikit, tapi gumuk banyak-banyak...macam-macam penyakit ada, kencing manis juga ada, darah tinggi la dan ntah apa-apa lagi. Ngeri kan. Jom kita kekal cantik, sukses, nak ibadah pun mudah. Cuba tengok orang gemuk, apalagi orang sakit nak bangun pun payah, alamak.... 

Sebab itu, kita di anjur merebut 5 perkara sebelum 5 perkara. Muda sebelum datangnya tua, Sihat sebelum sakit, kaya sebelum miskin, lapang sebelum kalut, hidup sebelum mati. Jiran-jiran yang balik kampung pun dah mulai membanjiri taman-taman. Ada yang dah mula puasa 6 pun. Awalnya dia. Kita pula, bila nak start puasa 6 ni? Susah nak mula kan, sayang kan makanan yang akan jadi (ek ek) tu, tapi kalau dah mula sayang nak tinggal kan.

Hantu Tak Ada Kerja

Ni cerita saya balik kampung..ketika patah balik naik ke KL saya sering singgah beberapa tempat untuk tidur berehat, maklum pemandu hanya seorang, kalau ada member tumpang boleh lah gilir-gilir bawa. Saya tidur di kawasan ini, (gambar dibawah), lokasinya berhampiran Bulatan Petronas nak masuk ke Bentong dari Kuala Lipis. Sudah 2 kali saya kena tindih hantu masa tidur kat sini, dulu sekali, ni pun kena lagi, padahal dah pindah tempat jauh sikit dari lokasi asal.

Geram betul kat hantu sini, tak ada kerja, nak tindih orang waktu malam lak tu, tengah kita tidur lagi, kalau kita sedang bukak mata, tak ada pulak dia tindih.
Kawasan pertama saya kena.Parking tepi jalan sini selepas bulatan.
Kawasan kedua di Petronas.Berdepan dengan bulatan.

Baca doa pun tak nak lari jugak. Akhirnya bagi ayat kursi sekali, kemudian tiup baru dia pergi. kacau lal.